Hej! 

Zdjęcie autorstwa cottonbro z Pexels

Skóra tłusta - nie wiem ile z was ma taki problem, ale niestety ja borykałam się z nim od gimnazjum. Dopiero podczas gdy bardziej pogłębiłam swoją wiedzę na temat pielęgnacji twarzy zdecydowałam się, że napiszę wam co udało mi się na ten temat dowiedzieć i co sama stosuję i się u mnie sprawdza. Więc jeżeli masz problem z przetłuszczającą się skórą twarzy, nadprodukcją sebum, występują u ciebie niedoskonałości to jest to post dla ciebie. 

Dodatkowo chciałabym powiedzieć, że polecam wam profil na instagramie blindsapphire jest to osoba, której w dużej mierze zawdzięczam to, że stan mojej cery bardzo się poprawił. Znajdziecie tam mnóstwo ciekawych informacji, które i wam mogą się przydać przy pielęgnacji twarzy. 

Przy okazji zapraszam was również do mnie na instagrama: oliviasophiajo 

Czym charakteryzuje się skóra tłusta? 

To czym charakteryzuje się jest to oczywiście wyświecanie się skóry w ciągu dnia. Jest to spowodowane nadprodukcją sebum. I to również prowadzi do powstawania niedoskonałości ze względu na to, że tego typu cera częściej ulega infekcją grzybiczym i bakteryjnym. Również na takiej skórze można zaobserwować duże, rozszerzone pory. 

Najlepsze składniki do pielęgnacji skóry tłustej: 

1. Kwas hialuronowy - bardzo dobrze nawilża, działa antyoksydacyjnie i odmładzająco. Można go stosować bezpośrednio na skórę lub jaki składnik serum. 
2. Kwas salicylowy - rozpuszcza się w tłuszczach i alkoholu dlatego świetnie dostaje się w głąb skóry do porów i oczyszcza je. Działa antybakteryjnie, rozjaśnia przebarwienia, złuszcza naskórek. 
3. Retinol - ma właściwości przeciwstarzeniowe, wygładza skórę i rozjaśnia przebarwienia. Świetnie spłyca zmarszczki i dobrze radzi sobie z trądzikiem. 
4. Niacynamid - rozjaśnia przebarwienia, reguluje pracę gruczołów łojowych, opóźnia procesy starzenia się skóry, jest świetny dla skór z trądzikowych. 
5. Biała glinka - doskonała do pielęgnacji cery problematycznej. Świetnie ściąga skórę, odżywia i regeneruje, bardzo dobrze oczyszcza skórę. 
6. Aloes - ma działanie bakteriobójcze i przeciwgrzybicze, nawilża skórę - dodatkowo produkty z aloesem mogą mniej podrażniać skórę niż tradycyjne zabiegi przeciwtrądzikowe. 

Tutaj wypisałam składniki, które świetnie sprawdziły się na mojej skórze. Bardzo jestem ciekawa czy któryś z nich używaliście? Jak wam się sprawdziły? 

Czego unikać przy skórze tłustej?

Po pierwsze unikaj częstego dotykania twarzy. Możesz rozprowadzać różne bakterie, co może powodować jeszcze większy trądzik. 

Pamiętaj o tym aby nie myć twarzy i nie używać peelingów zbyt często. Może to doprowadzić do nadmiernego wysuszenia skóry, co następnie prowadzi do nadprodukcji sebum. 

Staraj się nie używać produktów, które mają w składzie alkohol, oleje mineralne, wazelinę, silikony czy olej kokosowy. (oczywiście nie oznacza to, że w każdym kosmetyku gdzie znajdzie się któraś z tych rzeczy w składzie od razu jest spisany na straty, tak na prawdę wszystko zależy od tego jaka jest podana dawka danej substancji) :) 

I najważniejsze!

Pamiętaj aby zawsze zmywać makijaż przed pójściem spać. 

Co sprawdzi się przy skórze tłustej? 

Na pewno używanie delikatnych produktów do mycia t warzy, które nie powodują u was podrażnienia i nadmiernego wysuszenia skóry. 

Pamięta aby używać produktów nawilżających! Na pewno spotkaliście się ze stwierdzeniem, że skoro masz cerę tłustą to musisz używać produktów, które ją zmatowią? Tak... jak byłam młodsza namawiałam mamę właśnie na tego typu kosmetyki, co niestety pogorszyło tylko jej stan. Nadprodukcja sebum często jest właśnie związana z tym, że brakuje skórze odpowiedniego nawilżenia. 

Zwróć uwagę na skład produktów. Najlepiej jeżeli twoja skóra nadmiernie się wyświeca stosuj kosmetyki z: retinolem, kwasem salicylowym i niacynamidem. Jest to dla mnie święta trójca! Odkąd poznałam się z tymi składnikami nie widzę życia poza nimi. Zawsze mam albo krem z niacynamidem, serum z retinolem albo nawet robię maseczkę oczyszczającą SAC z kwasem salicylowym i glinką. Wszystkie te składniki sprawdziły się u mnie dlatego wam gorąco polecam. 

Jeżeli na ten moment bardzo przeszkadza ci to, że twoja skóra nadmiernie się wyświeca warto zainwestować w bibułki matujące albo można rozwarstwić chusteczkę i tak zdjąć nadmiar sebum z buzi. 

Mam nadzieję, że to porady się wam przydadzą.
A wy jakie macie sposoby aby trzymać tłustą cerę w ryzach? 

21 comments:

  1. Mam tłustą cerę, więc to dla mnie bardzo pomocny post.

    ReplyDelete
  2. co prawda zmagałam się kiedyś z silnym trądzikiem, ale nie wynikał on z tłustej skóry. Na szczęście nie jestem jej posiadaczką ;) kiedyś mylnie twierdzono, że tłustą skórę należy wysuszać, co prowadziło tylko do zwiększenia produkcji sebum. Prawdziwe błędne koło. Na szczęście świadomość na temat pielęgnacji jest już dużo wyższa i takich "super porad" słyszy się coraz mniej

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak! pamiętam jak moja mama zawsze mi to mówiła, plus aby opalała twarz to wypale trądzik. :D

      Delete
  3. ja mam cerę tłustą również:) ale mniej ją tzw. czochram złuszczaniem czy matowieniem, a stawiam na nawilżenie :)

    ReplyDelete
  4. Ja mam cerę mieszaną i strefa T daje mi się we znaki. Na szczęście nie mam z nią większych problemów.

    ReplyDelete
  5. Każda cera wymaga odpowiedniego nawilżenia, nawet tłusta. Delikatne codzienne mycie to podstawa!
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    ReplyDelete
  6. O dobrze, że piszesz o tym nawilżeniu, bo wiele osób nadal myśli, że skoro mają cerę tłustą to nie mogą jej dodatkowo nawilżać.

    ReplyDelete
  7. Super post. Sama mam skórę tłustą, trądzikową, więc to wcale nie takie proste, by o nią dbać. Wydaje się, że ona nie potrzebuje nawilżenia, a tak naprawdę należy szukać dobrych kremów, ponieważ daje nam znać, że potrzebuje nawilżenia ,,sama się nawilżac". :D
    Pozdrawiam cieplutko

    ReplyDelete
  8. Ważne są również w skórze kolagen, witamina C i cynk. Kwas hialuronowy ok, aloes tak średnio mi się sprawdził, a fajny jest również hydrolat lawendowy i różany.

    ReplyDelete
  9. na moją skórę najlepiej działa retinol ;)

    ReplyDelete
  10. Cenne wskazówki dla posiadaczek tłustej cery <3

    ReplyDelete
  11. Ja mam skórę suchą :P
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    ReplyDelete
  12. Kiedyś - za czasów nastoletnich byłam przekonana, że jestem posiadaczką cery tłustej. Moje przekonanie wynikało przede wszystkim z nieumiejętnej pielęgnacji... ale to było kiedyś :) Obecnie wiem jak powinna wyglądać zrównoważona i rozsądna pielęgnacja.
    Bardzo interesujący wpis :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    ReplyDelete
  13. Ja na szczęście nie mam takiej cery, ale porady bardzo przydatne :)
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  14. These are fab tips for oily skin! I'm sure many will find this helpful.
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    ReplyDelete
  15. Jeśli chodzi o kremy to u mnie najbardziej sprawdza się krem mocno nawilżający na noc i matujący krem siarkowy na dzień. Mam problem z tłustą cerą, a raczej miałam jak stosowałam makijaż. Odkąd zrezygnowałam z makijażu jest o wiele lepiej...

    ReplyDelete
  16. Bardzo przydatny wpis dla osob z tłustą skórą. Ja mam odwrotny problem ;)

    ReplyDelete
  17. Bardzo fajny i przydatny post :) świetna wskazówka dla osób, które zaczynają swoją przygodę z pielęgnacją.

    ReplyDelete
  18. Moja też tłusta od kiedy pamiętam i do tego trądzikowa. Czasami aż wstyd było wyjść z domu się ludziom pokazać :( Ale znalazłam sposoby by tą cerę na tyle okiełznać, żeby nie robiła mi problemów. Bardzo fajny jest krem Keracnyl PP. Jako jedyny który na cały dzień matowi cerę, nie zapycha porów i jeszcze redukuje stany zapalne i zmiany trądzikowe. Używam codziennie rano, robi mi za bazę pod makijaż. Polecam wrzucić na listę kosmetyków do przetestowania :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ojej dziękuję za polecenie. :) Jak już zużyję te co mam to zdecydowanie wypróbuję Keracnyl PP. :)

      Delete

Dziękuję Ci, że skomentowałeś i zaobserwowałeś mojego bloga. Dzięki Tobie mam motywację do dalszego pisania postów. Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.